سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۰:۲۲

احتمال توسعه میدان فرزاد B به صورت EPCF توسط یک شرکت‌ داخلی

باشگاه خبری فراساحل: معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت از ادامه مذاکره با هندی‌ها در میدان گازی فرزاد B خبر داد و گفت:‌ اگر مذاکرات ما به نتیجه نرسد میدان به روش EPCF توسط یک شرکت داخلی توسعه پیدا می‌‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازفارس، غلامرضا منوچهری با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات صورت گرفته برای توسعه میدان گازی فرزاد B، گفت: در حال حاضر مذاکرات جدی با شرکت‌های هندی داریم و البته یک تفاهم‌نامه مطالعاتی نیز با شرکت روسی منعقد کرده‌ایم. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش شرط ما در این مذاکرات این است که شرکتی که گاز را استخراج می‌کند باید آن را خریداری کرده و تبدیل به LNG یا صادر کند،‌تصریح کرد: هندی‌ها الان طرف اصلی مذاکرات ما هستند که در مورد اقتصاد پروژه و قیمت گاز بحث‌های زیادی صورت گرفته اما تا  کنون پیشنهاد آنها برای ما جذاب نبود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه ما در سرمایه‌گذاری با هندی‌ها اختلاف  نداریم و موضوع اختلاف ما بر روی قیمت‌گذاری گاز است،‌ادامه داد:‌ در واقع سرمایه‌گذاری در میدان با گازی که استحصال می‌کنیم و می‌فروشیم، توجیه می‌شود و بازپرداخت آن از طریق فروش گاز است که باید پولی هم برای ما باقی بماند. این مقام مسئول با اشاره به اینکه نمی‌توانند اعداد و ارقامی که هندی‌ها پیشنهاد کرده‌اند را اعلام کنند، تصریح کرد:‌ قیمت گاز کمی در دنیا پایین آمده و در حال حاضر فروش LNG مناسب نیست. سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته انجام شده است در سال‌های اخیر به نتیجه رسیده،به همین دلیل قیمت گاز LNG به شدت پایین آمده، اما کارشناسان بازار معتقدند تا یک دهه دیگر وضعیت بازار بهتر می‌شود.

منوچهری ادامه داد:‌ در هر صورت ما مذاکرات خود را با هندی‌ها ادامه می‌دهیم اما از طرف دیگر شرکت پتروپارس نیز با گرفتن یک مشاور بین‌المللی در حال مطالعه بر روی این میدان است که اگر مذاکرات ما به نتیجه نرسد، از طریق EPCF و با سرمایه‌گذاری داخلی به دلیل آنکه میدان مشترک است و طرف مقابل در حال برداشت گاز از این میدان است باید هر چه سریعتر توسعه میدان را آغاز کنیم، اگر شرکت ایرانی کار توسعه را آغاز کند قطعا اولویت ما از استفاده این گاز در داخل کشور و یا تزریق به میادین نفتی خواهد بود.



  کد خبر : 4186
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :